Quest — Apraksts
Quest ir Encounter auto orientēšanās spēļu veids, kam piemīt grūtākas mīklas un ekstremālas lokācijas. Parasti spēles notiek sestdienās un ilgst visu dienu.
Kas ir vajadzīgs, lai piedalītos spēlē?
Spēles sistēma ļauj katram dalībniekam – nav svarīgi, vai viņš spēlē ekipāžā vai palīdz risināt uzdevumus no mājām – pilnvērtīgi piedalīties uzdevumu risināšanā. Visiem komandas dalībniekiem jāpiereģistrējas en.cx spēļu sistēmā:
- Komandas kapteinim jāreģistrējas sistēmā.
- Komandas kapteinim jāizveido jaunu komandu.
- Komandas kapteinim jāapstiprinā dalību spēlē. Punkts “Dalība” spēles anonsā quest.en.cx vietnē.
- Katram komandas dalībniekam jāreģistrējas sistēmā.
- Katram komandas dalībniekam jāiestājas komandā.
- Komandas kapteinim jāapstiprina spēlētāju dalību komandā.
Ieejiet lapā izmantojot Jūsu reģistrācijas datus pirms spēles un… Jūs esat spēlē.
Viena spēlētāja piekļuves datus drīkst izmantot tikai vienā ierīcē. Gadījumā, ja Jūsu telefonam beidzas akumulatora lādiņš, Jūs varat mierīgi turpināt spēli no citas ierīces. Spēle turpināsies no tās pašas vietas.
Spēlei nepieciešams
- Draugu komanda – viena ekipāža, ne vairāk par 5 cilvēkiem.
- Auto ar pilnu bāku.
- Papīrs un rakstāmpiederumi pierakstiem katram dalībniekam.
- Ērti un laika apstākļiem piemēroti apavi, apģērbi un darba cimdi, ko nav žēl sasmērēt spēles laikā.
- Lukturis katram dalībniekam. Ieteicams izmantot arī galvas lukturus.
- Portatīvais dators, planšetdators vai viedtālrunis ar interneta pieslēgumu.
Portatīvajā datorā, planšetdatora vai viedtālrunī (nav obligāti vienā ierīcē) ir jābūt uzstādītām šādām programmām:
- interneta pārlūks,
- QR kodu skeneris,
- kartes (Google Maps, Apple Maps vai Nokia Maps),
- fotokamera,
- iespēja nosūtīt ziņu un fotogrāfiju pa e-pastu,
- Youtube,
- Bluetooth,
- Wi-Fi.
Par pārējo programmu un cita inventāra nepieciešamību atsevišķi informēsim katras spēles aprakstā.
Dienā pirms spēles
Komandas satiekas ar organizatoriem spēles startā. Kad komanda ir apstiprinājusi savu dalību spēlē, tai tiek ieslēgtā piekļuve spēles sistēmai.
10 minūtes pirms starta notiek komandu kopsapulce, kuras laikā organizatori detalizēti skaidro spēles principus un noteikumus, atbild uz jautājumiem.
Kopsapulces beigās organizatori pasaka pirmo kodu, ko spēlētājiem jāievada spēles sistēmā. Līdz ar to vienlaicīgi visām komandām sakas spēle. Sistēma fiksē starta laiku.
Uzdevumi
Kā Jūs jau saprotat, spēles process ir organizēts šajā interneta vietnē. Tieši šeit jūs saņemsiet uzdevumus un dosiet atbildes.
Spēle sastāv no līmeņiem. Katrs līmenis ir uzdevums, kas jāatrisina noteiktajā laikā. Izpildot uzdevumu, jūs saņemsiet atslēgvārdu (paroli), kas jāieved atbildes ievades lauciņā.
Spēle notiek vienlaicīgi latviešu un krievu valodās. Uzdevumi ir identiski, tāpēc Jūs paši varat izvēlēties Jums ērto valodu. Neviens uzdevums nenes dažādu informāciju. Gadījumā, ja valodai nav nozīme (piemēram, bilde), uzdevums tiek dots vienots.
Paroles var izskatīties dažādi: uzlīmes, izkārtnes vai uzraksti uz pieminekļiem. Katrā uzdevumā būs pateikts, ko jāmeklē. Tikko pareiza parole ir saņemta, sistēma iedos jaunu uzdevumu, atgriezties atpakaļ nav iespējams.
Pārsvarā visām spēlēm ir lineāra uzdevumu secība, tas nozīme, kā vienā laika brīdī komandām ir pieejams tikai viens uzdevums.
Mājieni
Lai padarītu spēli interesantāku un dinamisku, pastāv mājienu sistēma. Ik pēc noteiktajiem laika intervāliem jūs saņemsiet vērtīgu informāciju: kustības virzienu, uzdoto objektu bildes, aprakstu, kā dabūt kodus utt. Mājienu paradīšanas laiks var būt dažāds un ir atkarīgs no uzdevuma specifikas, bet tas vienmēr tiek uzradīts sistēmā.
Katra uzdevuma izpildīšanas laiks ir ierobežots. Ja Jums neizdevās atrast un ievadīt paroli noteiktajā laikā, notiks autoparēja – sistēma automātiski iedos nākamo uzdevumu.
Soda mājieni
15 minūtēs pirms līmeņa beigām komandām ir iespēja izmantot soda mājienu, kurā tiek iedota parole. Tā Jums būs izvēle: turpināt meklēt kodu, vai vienkārši turpināt spēli.
Spēles ilgums un finišs
Spēles laiks ir ierobežots. Noteiktajā brīdī spēles sistēma atslēdzas – pārstāj radīt uzdevumus un pieņemt paroles – notiek spēles stingrs autostops bez iespējas pabeigt tekošo līmeņi.
Tas nozīme, kā komanda, kas finišējuši pirmā, var būt otrā vai trešā pēc visu laika korekciju ievērtēšanas.
Pēc spēles, apbalvošana
Pēc spēles beigām notiek afterparty.
Pēc rezultātu apkopošanas notiek apbalvošana. Labākās komandas saņem balvas un dāvanas no sponsoriem.
2015-11-01 Redakcija, par izmaiņām tiks paziņots atsevišķi.